Firebell wint Adweek Project Isaac Award

maandag 06 oktober, 2014

Met trots kunnen we melden dat firebell, onze unieke crisissimulatie-software en crisistraining, de Adweek Project Isaac Award heeft gewonnen voor ‘Best PR-invention’. De jury roemde de tool vanwege de “originele techniek, het originele proces, en de toepassing van PR in relatie tot de media-, advertentie-, marketing- en technologie sectoren.”

De Adweek Project Isaac Awards worden toegekend aan projecten die bijdragen in innovatie in media, advertising & marketing en technologie. Ze onderstrepen het belang van van échte innovatie voor het succes van merken en bedrijven.

In het huidige digitale communicatielandschap is iedereen snel op de hoogte van de laatste ontwikkelingen – slecht nieuws kan zich snel verspreiden. Een enkele gebeurtenis of Tweet kan razendsnel escaleren naar een crisis. Daarom ontwikkelde Weber Shandwick in 2010 de eerste interactieve, multimediale crisissimulatie.

In een firebellsimulatie worden deelnemers geconfronteerd met een real-time aanval op hun merk of organisatie. Dit gebeurt in in een veilige, gecontroleerde omgeving die gebruik maakt van fictieve replica’s van sociale kanalen en nieuwsmedia. Onze crisisexperts ontwikkelen iedere training op basis van uitgebreid onderzoek: iedere sessie is uniek en op maat gemaakt voor de deelnemers en hun relevante media-omgeving. Na de training ontvangen deelnemers een uitgebreide analyse; hierin staan de belangrijkste tekortkomingen en wordt er gekeken hoe een organisatie haar reactieprocessen en berichtgeving kan verbeteren ter voorbereiding van een issue of crisis.

In 2013 lanceerde Weber Shandwick een tweede versie van firebell, een volledig opnieuw ontwikkeld platform waarmee aan de continu veranderende eisen van klanten en sociale kanalen kan worden voldaan. Het nieuwe platform is gebruiksvriendelijker, waardoor klanten nog beter in staat zijn om zich te richten op de beslissingen die van belang zijn voor hun organisatie.

De Project Isaac Award is niet de eerste industrieprijs voor firebell: eerder werd de tool uitgeroepen tot PR-innovatie van het jaar (door PRWeek in 2011) en Best New Digital Application of the Year door PR News in 2010. De prijs laat de reputatie en toewijding van Weber Shandwick op het gebied van innovatie zien. Recente voorbeelden van innovatieve klant oplossingen zijn bijvoorbeeld:

  • Mediaco – onze award winning contentpublishing- en distributiestrategie, die een volledige en constructieve aanpak heeft als merken als media.
  • Go Live – onze real-time productie- en livestreamingdienst. Hierin worden live storytelling, productie van televisiekwaliteit en sociale distributie gecombineerd: dit stelt onze klanten in staat om hun impact en bereik tijdens evenementen te vergroten.
  • wpForGlass, de eerste WordPress plugin waarmee Google Glass-gebruikers direct content kunnen plaatsen op hun eigen-gehoste WordPressblog.

Meer weten over firebell? Kijk dan bij onze Crisismanagement sectie.