Generatie X gaat met pensioen: van onbenut tot mogelijkheid

vrijdag 05 december, 2014

De eerste golf leden van Generatie X 50 wordt in 2015. Zo is deze generatie nu een goede markt voor producten en diensten als het  gaat om pensioenplanning en advies van financiële dienstverleners. Weber Shandwick heeft het onderzoek Leveraging the Gen X Retirement Market: From Overlooked to Opportunity gepubliceerd. Dit is het product van kwalitatief onderzoek naar hoe leden van Generatie X denken over de plannen voor hun financiële toekomst en waar zowel kansen als mogelijkheden liggen. Dit onderzoek biedt inzichten in hoe financiële dienstverleners het beste in kunnen spelen op een generatie waarvan de leden op dit moment hun hoogste inkomenspotentie hebben.

Leveraging the Gen X Retirement Market wijst uit dat Generatie X’ers geëngageerd zijn, bewust maar soms ook bezorg als het gaat om hun financiële zekerheid in de toekomst, vooral wanneer het aankomt op het kunnen betalen van gezondheidszorg. Het onderzoek toont ook aan dat leden van Generatie X  hun best doen gezond te leven terwijl ze zich opmaken voor de toekomst maar dat slechts enkelen met toekomstige zorgkosten rekening houden, ondanks dat het voor hen een punt van groot belang is.

Leveraging the Gen X Retirement Market beschrijft acht strategieën voor financiële dienstverleners and communicatieprofessionals hoe ze het beste in kunnen spelen op Generatie X.

Je kunt hier het volledige onderzoek lezen.