Mediaco helpt bedrijven met media mindset

Weber Shandwick introduceert vandaag Mediaco, een nieuwe publishing business unit binnen het Weber Shandwick netwerk die de creatie en distributie van content verzorgt. Mediaco biedt bedrijven de mogelijkheid om hun boodschap breed uit te sturen door het combineren van eersteklas redactionele planning en productie, toonaangevende technologieën en betaalde media ter ondersteuning van de distributie en perceptie van content.

Jason Wellcome is benoemd tot de nieuwe General Manager van Mediaco. Hij zal nauw samenwerken met Chris Perry, internationaal Director Digital bij Weber Shandwick, om de dagelijkse operationele activiteiten te begeleiden en de afdeling verder uit te breiden en te ontwikkelen.

Voorafgaand aan de lancering van Mediaco heeft Weber Shandwick zich de afgelopen jaren gericht op het verandermanagementadvies dat internationale bedrijven nodig hebben om content te produceren en distribueren, maar ook om nieuwe content mogelijkheden te kunnen testen en verfijnen om merkopbouw en reputatiebescherming te ondersteunen. Meer informatie over Mediaco is hier te vinden.

“Hoewel het duidelijk is dat content een steeds belangrijke rol speelt in de marketing en media industrie, hebben velen niet in de gaten hoe gespecialiseerd en complex een nieuw media-model kan zijn. Vooral één die zowel een schaalbare als duurzame aanpak vereist,” zegt Wellcome. “Met Mediaco bieden wij een end-to-end oplossing – één die niet alleen gebaseerd is op theorie, maar getest, verfijnd en gevalideerd door de klantprogramma’s die we hebben ontwikkeld en uitgerold.”

Het succes van Weber Shandwick om media activiteiten te ontwikkelen voor klanten is gebaseerd op het gevarieerde talentennetwerk van het bedrijf en de relaties met vooraanstaande contentpartners. Mediaco bestaat uit meer dan honderd specialisten uit verschillende disciplines die nodig zijn om een full-service content pakket aan te kunnen bieden, waaronder: brand planners, redacteuren, user experience designers, schrijvers, SEO experts, mediaplanners, producers en meer. De afdeling wordt versterkt door een samenwerking met de beste professionals in contentontdekking en –ontwikkeling, waaronder Adaptly, Contently, Outbrain en Tongal. Samen met Mediaco leveren deze bedrijven gespecialiseerde operationele capaciteit en toegang tot technologische platformen die de productie en distributie van content ondersteunen.

“Het is duidelijk waarom brand-as-media een belangrijk marketingonderwerp is: technologie heeft onze mediagewoontes veranderd. Producenten van media, inclusief bedrijven, moeten hun gebruikerservaring her programmeren om hun content te kunnen delen en ontdekken,” zegt Chris Perry. “Het is geen gemakkelijke opdracht, maar er zijn duidelijke roadmaps beschikbaar, net zoals een partnernetwerk om op te bouwen.”