Nieuwe leiding Weber Shandwick Nederland

donderdag 18 mei, 2017

Aftredende CEO Benelux Annick Boyen in Nederland opgevolgd door Chief Client Officer Hafida Abahai

Den Haag, donderdag 18 mei 2017 – Annick Boyen treedt deze zomer af als CEO Benelux bij communicatie- en PR-bureau Weber Shandwick. Zij gaat van start bij Unilever op het hoofdkantoor in Rotterdam als Vice-President Sustainable Business Development & Communications Europe en hoofd van het External Affairs kantoor in Brussel. In Nederland wordt zij opgevolgd door Hafida Abahai (35), Chief Client Officer Weber Shandwick Nederland.

Annick startte haar carrière 22 jaar geleden bij Weber Shandwick in Brussel als trainee en werd in 2002 directeur Nederland. In 2014 werd ze benoemd tot CEO Benelux. Annick: “Weber Shandwick is het type organisatie waar je kunt starten als trainee om vervolgens door te groeien tot CEO. Ik wil alle collega’s en klanten bedanken die het mogelijk maakten om ‘’award winning’’ campagnes te ontwikkelen die ook bedrijfsmatig een impact hadden. Ik kijk ernaar uit om een nieuwe uitdaging aan te gaan en maak met een gerust hart ruimte voor de volgende generatie leiders.”

Hafida Abahai startte haar PR loopbaan in 2004 als junior consultant. In 2014 werd ze door Weber Shandwick gevraagd als Managing Director Consumer Marketing & Brand PR Nederland. Begin dit jaar werd ze gepromoveerd tot Chief Client Officer, waarbij ze bij Weber Shandwick in Nederland verantwoordelijk is voor klantrelaties, groei- en bedrijfsstrategie en leiding geeft aan de strategische ontwikkeling van geïntegreerde, cross-platform communicatie-oplossingen voor klanten. Hafida zal in haar nieuwe rol rapporteren aan Colin Byrne, CEO EMEA Weber Shandwick en zal samen met Peter Coolen (Managing Director Corporate Affairs) en Jochem Rotteveel (Manager Studio) het dagelijkse management in Nederland voeren.

Weber Shandwick Nederland maakt een sterke groei door na het winnen van internationale hub-accounts waaronder Philips TV, waarvoor Abahai in belangrijke mate verantwoordelijk was. Ook is er een toegenomen vraag naar de strategische en creatieve integratie van PR en online/digital van zowel bestaande als nieuwe klanten. Weber Shandwick werd vorige week voor het derde opeenvolgende jaar door PRWeek uitgeroepen tot Global Agency of The Year.

Weber Shandwick België

In Brussel wordt Annick Boyen opgevolgd door Monica Vicente Cristina en Nora Lawton, beiden ca. 4 jaar werkzaam bij Weber Shandwick België, en momenteel verantwoordelijk voor resp. de Corporate communicatie & Public Affairs- en Consumer Marketing & Brand PR-divisies. Samen zullen zij met Hafida Abahai de Benelux-structuur van het kantoor voortzetten en nauw blijven samenwerken.