Weber Shandwick aangesteld als Europees bureau voor Philips TV

maandag 09 januari, 2017

Exclusieve Philips-licentiehouder TP Vision neemt bureau in de arm voor geïntegreerde consumer lifestyle PR

Amsterdam/Den Haag, maandag 9 januari 2017 – TP Vision heeft Weber Shandwick aangesteld als lifestyle PR en social media bureau in Europa voor hun licentiemerk, Philips TV. Het wereldwijde bureau gaat zich focussen op het positioneren van Philips TV als Europees, premium design- en lifestylemerk en zal het hele jaar door activiteiten leiden zoals geïntegreerde campagnes, mediarelaties, social media activiteiten, content creatie, en evenementen zoals IFA en het jaarlijkse lanceringsevenement van Philips TV. Het account wordt geleid vanuit het Nederlandse kantoor van Weber Shandwick onder toezicht van Chief Client Officer Hafida Abahai.

International PR Manager TP Vision, Adrian Gonzalez-Ibbitson, kijkt er naar uit om samen met Weber Shandwick nieuwe wegen in te slaan: “Tot nu toe hebben we vooral de nadruk gelegd op het functionele aspect van Philips TV, zowel qua merk als qua producten. We willen de focus meer verleggen naar de lifestyle aspecten die het merk zo uniek maken: Europees premiumdesign met Ambilight-technologie. Met hun creatieve en geïntegreerde aanpak, Europese netwerk, central hub-en-spoke-model en bekroonde werk, is Weber Shandwick voor ons de beste partner gebleken. Wij kijken dan ook uit naar de samenwerking.”

Over TP Vision:

TP Vision is de exclusieve licentiehouder van het merk Philips TV en een toegewijd tv-speler in de wereld van visual digital entertainment. TP Vision houdt zich vooral bezig met het ontwikkelen, produceren en in de markt zetten van tv’s van het merk Philips in Europa, Rusland, het Midden-Oosten, Brazilië, Argentinië, Uruguay, Paraguay en bepaalde landen in Pacifisch Azië. Dit doen we door onze ervaring in design en het innovatieve televisie-erfgoed van Philips te combineren met de operationele uitmuntendheid, flexibiliteit en snelheid van TPV Technology. Met deze krachten gebundeld brengen wij hoogwaardige tv-toestellen op de mark: slim en gemakkelijk te gebruiken en met verfijnde styling. Wij geloven in het maken van producten die consumenten een superieure tv-ervaring geven. Met het merk Philips TV is TP Vision een wereldwijde marktleider op de hospitalitymarkt. TP Vision is de exclusieve licentiehouder van het merk Philips TV voor de bovengenoemde landen. De TV Company is een volle dochter van TPV, ’s werelds grootste producent van monitoren en lcd-televisies, die tv’s onder de merknaam Philips verkoopt en in de markt zet in China. De TPV Group kon door de jaren heen groeien door optimaal te profiteren van schaalvoordeel en door zich maximaal in te zetten op kerncompetenties op het gebied van R&D, productie, logistieke efficiëntie en kwaliteit. TP Vision telt zo’n 2000 medewerkers verspreid over verschillende locaties wereldwijd. Ga voor meer informatie naar http://www.tpvision.com.