Weber Shandwick Nederland breidt uit met twee Senior Account Managers en Senior Account Executive

maandag 06 februari, 2017

Den Haag, maandag 6 februari 2017 – Weber Shandwick Nederland heeft, onder andere als gevolg van de groei in haar Consumer Marketing & Brand PR portfolio, drie nieuwe medewerkers aangesteld; Laura Machtelinckx en Melody Malekzadeh als Senior Account Managers en Carolijn Pennings als Senior Account Executive. Het bureau won recentelijk onder andere de Europese lifestyle PR en social media pitch van Philips TV en de PR pitch van Andrélon.

(van links naar rechts: Carolijn Pennings, Melody Malekzadeh en Laura Machtelinckx)

Laura Machtelinckx en Melody Malekzadeh zijn beiden afkomstig van marketingcommunicatieadviesbureau Winkelman en Van Hessen. Hier waren zij verantwoordelijk voor de Brand PR activiteiten van het beauty, food en lifestyle klantenportfolio, waaronder Mattel Barbie, Lidl Nederland en diverse Unilever Nederland personal care & beauty merken als Andrélon, Dove en Zwitsal. Bij Weber Shandwick zullen zij verantwoordelijk zijn voor klanten als Philips TV, Herbalife, Greentom en Mondelez (o.a. Oreo en Belvita).

Carolijn Pennings was hiervoor werkzaam bij communicatiebureau Ketchum, waar zij deel uitmaakte van de afdeling Food & Lifestyle en verantwoordelijk was voor klanten als adidas, AccorHotels en Mastercard. Bij Weber Shandwick zal zij onder andere ondersteuning verlenen op klanten als Philips TV, BloemenBureau Holland en Unilever.

De afgelopen jaren heeft Weber Shandwick een sterke groei doorgemaakt. Met de uitbreiding versterkt het bureau, onder leiding van Annick Boyen (CEO) en Hafida Abahai (Chief Client Officer), haar capaciteit, inhoudelijke kennis en netwerk van haar Consumer Marketing & Brand PR team. Met deze uitbreiding zet het bureau verdere stappen in de toegenomen vraag naar geïntegreerde lifestyle campagnes, waarbij de focus ligt op de integratie van online en social media en bestaande communicatieprocessen. Hiertoe werken de nieuw aangetrokken mensen nauw samen met de verschillende afdelingen binnen het bureau, zoals het digital team en de in-house studio.