Weber Shandwick Nederland groeit verder: Jochem Rotteveel nieuwe Account Director Consumer Marketing & Brand PR

dinsdag 18 april, 2017

Den Haag, dinsdag 18 april 2017 – Communicatie & PR bureau Weber Shandwick Nederland heeft Jochem Rotteveel als nieuwe Account Director Consumer Marketing & Brand PR aangetrokken. Daarnaast gaat Rotteveel de in-house studio van Weber Shandwick Benelux aansturen.

Weber Shandwick maakt een sterke groei door na het winnen van internationale hub-accounts waaronder Philips TV. Ook is er een toegenomen vraag naar de strategische en creatieve integratie van PR en online/digital van zowel bestaande als nieuwe klanten. Jochem Rotteveel heeft 17 jaar ervaring op het gebied van communicatie, PR en creatie en zal als strategisch adviseur klanten hierbij ondersteunen. Zijn creatieve achtergrond – Rotteveel is naast communicatie & PR expert ook beeldend kunstenaar – maakt hem tevens een perfecte sparring partner voor creatie en design.

De afgelopen zes jaar was Rotteveel actief als freelance consultant voor o.a. Nederlands Dans Theater, Operadagen Rotterdam, het Ministerie van Financiën, Terre des Hommes en het Zuiderstrandtheater en zette hij een actieve kunstenaarspraktijk op. Tot 2011 werkte hij als (senior en managing) adviseur bij Winkelman en Van Hessen. Rotteveel studeerde af aan de Koninklijke Academie Beeldende Kunsten Den Haag, waar hij de schilderachtige kwaliteiten van plastic en tape onderzocht. Dit leidde tot exposities in Shanghai, Berlijn, Barcelona en Madrid.