PRWeek benoemt Weber Shandwick tot 2015 Global Agency of the Year

donderdag 30 april, 2015

Weber Shandwick is benoemd tot 2015 Global Agency of the Year door PRWeek. Tijdens het global awards event in Londen, dat elk jaar door het blad wordt georganiseerd, werd ook Weber Shandwick CEO Andy Polansky benoemd tot Global Professional of the Year (Agency). PRWeek onderbouwde de onderscheiding als volgt: “Het afgelopen jaar heeft Weber Shandwick de traditionele services doorbroken door social, digital, content, publishing, advertising, PR and public affairs diensten te integreren, en bijdragen aan de business resultaten van haar klanten.  Deze ongebruikelijke manier van aanpak heeft geleid tot ongebruikelijke resultaten.

De PRWeek Global Awards erkennen het meest transformatieve werk wereldwijd. De Global Agency of the Year titel wordt gegeven aan het bureau dat uitblinkt in goede business resultaten, talentontwikkeling, community leadership, innovatie en uitstekende klantrelaties op minstens drie verschillende continenten.

“Onze focus ligt elke dag op het aanbieden van de kracht van ons wereldwijde netwerk aan onze klanten, door middel van wereldwijde samenwerking, ons continue commitment aan creativiteit en innovatie en de beste strategische talenten”, aldus Polansky. “Deze Global Agency of the Year ereprijs is een erkenning voor ons team en klantpartners, die verder gaan dan wat we al kennen en waarde leveren op verschillende platforms overal ter wereld”.

De PRWeek’s Global Professional of the Year (Agency) ereprijs wordt uitgereikt aan een individu dat innovatie en leiderschap toont in zijn of haar internationale bureau en in het vak. Onder het leiderschap van Polansky is Weber Shandwick benoemd als social, digital en advertising agency door gerenommeerde klanten. Daarnaast heeft hij het bureau weten te brengen naar een positie als leidend bedrijf als het gaat om digital, social media en content marketing. Het bureau kreeg ook de titel Best Place to Work van zowel PRWeek als Advertising Age.

PRWeek merkte op: “(Polansky’s) klantgerichte focus legt de lat consistent hoger met indrukwekkende doelstellingen die leiden tot sterke resultaten – niet alleen binnen Weber Shandwick, maar ook binnen de PR industrie en daarbuiten.”

“Andy is een mentor, een vertrouwde partner en, het meest belangrijke, een inspirerende leider voor ons allemaal bij Weber Shandwick”, zei Gail Heimann, president, Weber Shandwick. “Hij is de verpersoonlijking van onze focus tot samenwerking en motiveert onze teams wereldwijd om de beste en meest gewaagde oplossingen te bedenken voor onze klanten. We zijn zeer verheugd dat Andy deze erkenning heeft gekregen.”

De PRWeek Global Agency of the Year award is een van de verscheidene prijzen die Weber Shandwick recentelijk heeft gewonnen, waaronder de onderscheiding van PR Week’s 2015 U.S. Large Agency of the Year en The Holmes Report’s Global Agency of the Year in 2014. Weber Shandwick was het enige PR bureau dat is genoemd in de Advertising Age Agency A-List in zowel 2014 als 2015 en heeft daarnaast ook gouden, zilveren en bronzen PR Lions gewonnen bij het 2014 Cannes Lions Festival of Creativity.