PRWEEK BENOEMT WEBER SHANDWICK TOT 2017 GLOBAL AGENCY OF THE YEAR

maandag 15 mei, 2017

Weber Shandwick is door PRWeek benoemd tot 2017 Global Agency of the Year tijdens de Global Awards in Londen. De ereprijs volgt op de erkenning als 2017 U.S. Agency of the Year door PRWeek. Dit is het derde opeenvolgende jaar dat Weber Shandwick wordt uitgeroepen als Global Agency of the Year. De PRWeek Global Awards worden jaarlijks in 23 verschillende categorieën uitgereikt voor impactvol werk binnen de communicatie-industrie.

“Deze erkenning weerspiegelt de kracht van ons globale netwerk en onze intensieve samenwerkingscultuur, die creativiteit en innovatie aanjagen,” aldus Andy Polansky, CEO van Weber Shandwick. “Het winnen van deze prijs is een mooi moment voor onze teams wereldwijd, en we waarderen onze samenwerking met klanten die ons bureau elke dag uitdagen om goed werk te leveren.”

Weber Shandwick heeft samen met haar klanten meerdere prijzen gewonnen in zeven verschillende categorieën, waaronder voor de samenwerking met filmmaker Vibha Bakshi voor de documentaire “Daughters of Mother India”. Deze campagne is uitgeroepen tot Campaign of the Year en heeft daarnaast in de categorie ‘The Issues Crisis’ en ‘Global Impact’ gewonnen. Het bureau is ook erkend met ActionAid UK voor de “#Brutal Cut” campagne binnen de ‘Non-profit’ categorie. Met Pearson hebben ze voor de “The Alphabet of Illiteracy” campagne in de ‘Corporate Social Responsibility’ categorie gewonnen en ontvingen ze een ‘high commendation’ in Global Integration. Samen met Sonos is de Global PR Breakthrough award gewonnen met de “Music Makes it Home” campagne.

Weber Shandwick heeft – naast deze erkenning van PRWeek – dit jaar al meerdere vakprijzen gewonnen, waaronder de benoeming tot Adverstising Age Agency A-List Standout en The Holmes Report’s North America Agency of the Year. Het bedrijf is ook benoemd tot 2016 Global Digital Agency of the Year en EMEA Digital Consultancy of the Year door The Holmes Report. Daarnaast is Weber Shandwick het meest bekroonde PR bureau bij het 2016 Cannes Lions International Festival of Creativity.