Mediatraining en social media workshop

In de wirwar van online en offline informatiestromen van vandaag de dag staan de centrale rol en de diepgaande invloed van de media buiten kijf. De media zijn het kanaal waardoor de publieke opinie zich beweegt en wordt gevormd. Vraagstukken worden steeds ingewikkelder, van elkaar afhankelijk en ‘wereld­omvattender’.

De media zijn essentieel in een goede communicatiestrategie. Het is niet eenvoudig om tijdens een beknopt interview uw boodschap helder over te brengen. De juiste voorbereiding geeft u meer zelfvertrouwen en controle. Zo komt uw boodschap helder en duidelijk over op de interviewer.

De mediatraining van Weber Shandwick leert u de nuances en behoeften van verschillende soorten media (kranten, radio, televisie, online, etcetera) begrijpen. Dit doen wij door de interviews en de daarbij behorende vraagstelling te oefenen. Tijdens de mediatraining concentreren wij ons op de presentatie en interviewtechniek, terwijl u zich goed moet voorbereiden op de inhoud. Tijdens een media-interview geldt immers: hoe charismatisch u ook bent en hoe goed u ook kunt vertellen, wat u zegt blijft het belangrijkste. De vaardigheden en technieken die u opdoet tijdens onze mediatraining kunnen het verschil maken tussen goede of slechte beeldvorming in de media.

U wordt getraind door mediatrainers die hun sporen in de woordvoering en journalistiek hebben verdiend.

Mediatraining inhoud:

  • Introductie
  • Theorie mediarelaties
  • Do’s en don’ts in de media; hoe ga je om met journalisten?
  • Verbale- en nonverbale communicatie
  • Gebruik maken van effectieve kernboodschappen: hoe krijg en houd je grip op het interview?
  • Oefenen van interviews met camera
  • Evaluatie

Workshop social media

Social media bieden veel kansen om uzelf, uw organisatie, uw product, dienst, of visie te positioneren. Deze workshop is speciaal ontwikkeld voor wie zich verder wil verdiepen in social media en digitale communicatie. In deze workshop leert u social media succesvol te integreren in uw communicatiestrategie. U ontwikkelt alle belangrijke kennis en inzichten om een social mediaplan te maken en om social media in uw marketing- en communicatiestrategie te integreren. Als moderne communicatieprofessional moet u absoluut op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen in dit vakgebied. Als u niet wilt gaan achterlopen en social media als strategisch instrument wilt gaan inzetten in uw communicatiebeleid, dan is deze training een zeer goede keuze. Deze workshop wordt verzorgd door ervaren professionals op het gebied van online communicatie, social media, en digitale strategie.

Workshop social media: inhoud

  • Introductie
  • Theorie Social media
  • Do’s en don’ts in social media

Locatie 

De mediatraining of social media workshop kan worden gegeven in ons eigen kantoor of desgewenst bij u op kantoor.

Aantal deelnemers:

  • Intensieve mediatrainingen met één of twee deelnemers en één trainer
  • Teamtrainingen tot vijf deelnemers met twee trainers