Media Relaties

Omgaan met het veranderende medialandschap.

Het medialandschap van weleer bestaat niet meer. De komst van digitale media heeft, in combinatie met grote reorganisaties binnen de mediawereld, een grote invloed gehad. De complexe en dynamische nieuwsomgeving biedt uitdagingen en dus ook kansen.

Onze adviseurs overleggen dagelijks met redacteuren en bloggers, waardoor we een uitgebreid en stabiel netwerk binnen de media opgebouwd hebben. Binnen onze mediarelaties activiteiten vallen onder andere:

  • Ontwikkelen van op maat gemaakte verhaallijnen en kernboodschappen
  • Gerichte strategische mediarelaties campagnes
  • Analyse van media trends
  • Persoonlijke profilering van leidinggevenden
  • Pitchen van gepersonaliseerde verhaallijnen
  • Dagelijks onderhouden van onze relatie met de media
  • Mediatraining

In de huidige maatschappij, waarin mensen continu op zoek zijn naar nieuwe content, wordt de scheidslijn tussen PR en journalistiek steeds vager. Dit biedt merken de kans om niet langer alleen de verzender van informatie te zijn, maar ook de leverancier van waardevolle content.

Ons mediateam werkt rechtstreeks samen met Corporate communicatie-afdelingen en marketeers van verschillende merken. Afhankelijk van de behoefte voeren wij het gehele mediatraject uit, inclusief de woordvoering.

Bij een succesvol mediabeleid,  en ook bij storytelling, is een goed verhaal essentieel. Een verhaal dat wordt verteld via meerdere kanalen en is gericht op de juiste doelgroep. Weber Shandwick, met zijn jarenlange expertise,  zorgt dat alles op zijn plek valt.