Reputatiemanagement

Ondernemingen weten als geen ander dat hun reputatie van groot belang is voor hun marktwaarde.

Een gebeurtenis die negatieve gevolgen heeft voor uw bedrijfsreputatie kan een langdurige negatieve invloed hebben op uw bedrijfsresultaten. Volgens een artikel in Strategy + Business van Booz & Company blijkt dat beursgenoteerde bedrijven twee maanden na een ‘self inflicted crisis’ een gemiddelde waardedaling van 18% kennen in vergelijking met de S&P 500. Nog belangrijker, de financiële prestaties van deze bedrijven worden er niet beter op na verloop van tijd. Gemiddeld is er een waardedaling van 33% na 1 jaar.

Goede reputaties zijn tegenwoordig makkelijker kapot te maken dan op te bouwen. Daarom is het belangrijk daar op in te kunnen spelen en proactief te zijn (zie ook crisis en issue management).

Door de opkomst van sociale media en de continue nieuwsvoorziening gelden ook nieuwe regels voor reputatiemanagement.  Wij helpen klanten bij het uitbouwen, versterken en beschermen van hun reputatie. We gebruiken daarbij intensief alle sociale media, brengen de belanghebbenden in kaart en ontwikkelen waar nodig de relevante platformen met de juiste content.  We helpen organisaties op het vlak van geïntegreerde reputatieplannen waarbij authenticiteit van het bedrijf voorop staat.

Speciale diensten die we aanbieden zijn :

  • Trends op het gebied van reputatiemanagement
  • Reputatie diagnostiek
  • CEO reputatie – First 100 Days (zie ook executive equity)
  • Social CEO (zie ook executive equity)
  • Executive thought leadership platforms (zie ook executive equity)
  • Reputatie kwetsbaarheid audits
  • Reputatie control