Weber Shandwick en Capitola Digital lanceren ‘Wish Maps’ voor Make-A-Wish Nederland

maandag 08 oktober, 2018

‘Wish Maps’ speelt in op lokale betrokkenheid en maakt van wensen zieke kinderen een ‘dichtbij-mijn-bed-show’

Make-a-Wish Nederland ziet het al langer: de gemiddelde donateur raakt overweldigd door alle brandhaarden in de wereld. Het is te veel en soms ook te ver van je bed. Om deze ‘compassion fatigue’ te omzeilen bedacht PR en communicatiebureau Weber Shandwick voor Make-a-Wish Nederland de ‘Wish Maps’. Bezoekers kunnen via WishMaps.MakeAWishnederland.org de wensen van kinderen in hun directe omgeving die bij Make-A-Wish Nederland zijn aangemeld. Make-A-Wish Nederland vervult al bijna dertig jaar de wensen van kinderen met een ernstige, soms zelfs levensbedreigende ziekte

Bekijk hier de video van de Wish Maps.

Grote betrokkenheid met de buurt

Volgens Make-A-Wish Nederland raakt de gemiddelde donateur de laatste jaren steeds meer overweldigd door alle goede doelen die een beroep op hen doen. Tegelijkertijd blijft de sociale betrokkenheid met de buurt heel groot. Daarom bedacht PR & communicatiebureau Weber Shandwick de ‘Wish Maps’: een concept waarmee donateurs wensen van zieke kinderen in hun directe omgeving kunnen vinden en helpen vervullen. Met een financiële bijdrage of door zich in te schrijven als vrijwilliger.

Wensvervulling volgen

Donateurs kunnen op de hoogte blijven van de wensvervulling, bijvoorbeeld met behulp van een link naar een digitaal fotoalbum of online registratievideo. De Wish Maps tonen niet alleen de wensen die nog vervuld moeten worden, maar ook wensen die recent vervuld zijn. Digital agency Capitola verzorgde het UI/UX design en de development. Om aandacht te vragen voor de Wish Maps zette Weber Shandwick een free publicity en influencercampagne op.

Vervulde wens geeft positieve energie

Dit jaar vervult Make-A-Wish Nederland 600 wensen van ernstig zieke kinderen. De wensen variëren van het maken van een ballonvaart tot een dag ridder zijn. Hoe eenvoudig sommige wensen ook zijn, de vervulling ervan heeft enorme impact op de ernstig zieke kinderen. Elke dag horen gemiddeld drie families in Nederland dat hun kind een ernstige, soms zelfs levensbedreigende ziekte heeft.

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Jojanneke Verschuur (Communicatie) en Hanneke Verburg (algemeen directeur)
Concept en strategie: Jochem Rotteveel (Weber Shandwick)
Design: Jordy Dings & Rinske van Sonsbeek (Capitola)
Account: Isabel de Bie & Ted Hoogkamer (Weber Shandwick) en Mandy van Wanrooij (Capitola)
UI/UX: Jordy Dings (Capitola)

www.MakeAWishnederland.org

www.WeberShandwick.nl

www.Capitola.nl

Voor meer informatie:

Weber Shandwick
Jochem Rotteveel
Casuariestraat 9
2511 VB Den Haag
E:
jrotteveel@webershandwick.com
T:
070 312 1070