Weber Shandwick in prestigieuze Ad Age A-list

maandag 03 februari, 2014

Weber Shandwick heeft een plek in de Advertising Age’s 2014 Agency A-List veroverd, een eretitel die enkel aan de meest innovatieve bureaus wordt gegeven. Over de bureaus die in deze exclusieve lijst dit jaar vermeld werden, liet Ad Age weten; “Ze haalden de meest gewilde accounts binnen, werkten de meest moverende ideeën uit en, het belangrijkste punt, ze behaalden de beste business resultaten voor de klant.”

Als enige PR bureau dat dit jaar de A-list haalde, viel het Advertising Age op dat Weber Shandwick met de lancering van Mediaco, een content creatie en distributie unit dat bedrijven in medianetwerken verandert, een verfrissende inslag op traditionele PR gaf.

Het bureau werd om haar collaboratieve werknemers geroemd, met name dankzij Element Scientific Communications, een toonaangevend team dat uit PhD’s, journalisten en eindredacteuren bestaat, met wetenschap als uitgangspunt. Advertising Age benadrukte ook de innovatieve campagnes voor klanten; Fisher-Price’s “Share the Joy” campagne en Diet Pepsi’s virale “Check Out” campagne met acteur Josh Duhamel maakten hier deel van uit.

“Weber Shandwick daagt de PR-industrie uit door steeds weer nieuwe, creatieve concepten te introduceren. Het bouwen van nieuwe platformen en het aantrekken van nieuw talent helpt hierbij en levert impactvolle campagnes en groei op,” aldus Andy Polansky, de CEO van Weber Shandwick.  “The Advertising Age A-list is een uitzonderlijke eer en laat zien hoe wij inmiddels de leiding hebben genomen binnen ons vakgebied. We proberen de ‘status quo’ uit te dagen en onze klanten innovatieve gedachten en business oplossingen te bieden. We waarderen onze klanten voor hun continue partnership en ons getalenteerde team van professionals voor het dagelijks leveren van werk van de hoogste kwaliteit.”

In haar review verwijst Advertising Age ook naar de vooruitdenkende kracht van het innovatieve team dat recentelijk wpForGlass ontwikkelde. GoogleGlass is een WordPress plug-in dat door Google Glass dragers gebruikt kan worden om op WordPress blogs te publiceren, nu ook om met klanten te communiceren.

Klik hier om meer te weten te komen over Weber Shandwick en de 2014: Ad Age Agency A-List.