Weber Shandwick introduceert wpForGlass

maandag 09 december, 2013

Weber Shandwick lanceert wpForGlass, de eerste WordPress plug-in die gebruikers van Google Glass de kans geeft om direct op een WordPress blog te publiceren. De plug-in is gebouwd door Weber Shandwick’s innovatie team, onder leiding van Ozzy Farman, Senior Vice President of Technology and Innovation en Greg Swan, Senior Vice President of Brand Innovation and Digital Strategy. wpForGlass is een open-source plug-in en per direct beschikbaar voor alle Google Glass gebruikers.

Bij hun eerste kennismaking met wpForGlass viel het Mashable op hoe deze nieuwe technologie media organisaties en bloggers de mogelijkheid geeft om content in foto’s en video’s direct te posten en up-to-date te houden. En dit alles vanuit onze eigen wereld, in real-time. “Dit is zo veel makkelijker dan het pakken van een camera of telefoon, nu heb je de mogelijkheid om direct een foto te maken die je meteen online kunt zetten”, aldus Ozzy Farman.

wpForGlass is Weber Shandwick’s meest recente innovatie. Andere voorbeelden van innovaties werden al eerder gepubliceerd:

  • FireBell, onze award-winning applicatie geeft onze klanten de mogelijkheid om aan real-time online crisis-simulatie drills deel te nemen in een veilige offline omgeving.
  • Mediaco, onze content creatie en distributie unit.
  • Go Live, onze real-time productie en live-streaming service die live-storytelling, videoproductie en sociale distributie combineert. Met Go Live vergroten we het bereik en de impact van events.

Greg Swan schetst de implicaties van draagbare technologieën zoals wpForGlass in “Rethinking Real-Time in the Age of Glass”. “Wanneer meer consumenten publiceren met smartphones, smart watches en smart glasses, zullen merken hun platformen op deze nieuwe technologie moeten aanpassen en hun content publishing strategieën verder moeten ontwikkelen.”

Kijk op http://labs.webershandwick.com/ voor meer informatie over de wpForGlass en om de plug-in te downloaden.