Wij breiden uit en versterken ons cross-practice en digital Public Affairs

dinsdag 27 augustus, 2013
Flags

Weber Shandwick Nederland maakt bekend dat het haar PA-praktijk heeft uitgebreid met twee Public Affairs adviseurs, Thijs van Brussel en Benjamin Livestro. Ook haar Corporate praktijk wordt uitgebreid met twee nieuwe specialisten, Marieke Bakker en Rob Hermans. Door de verschillen in achtergrond vergroot Weber Shandwick haar cross-practice adviesfunctie en daarmee haar specialisme in digital Public Affairs.

Thijs heeft door zijn achtergrond in de journalistiek een ruime kennis van het Nederlands medialandschap. De afgelopen jaren was hij daarnaast als projectmanager en juridisch adviseur betrokken bij een publiek-private samenwerking in Tanzania.

Benjamin werkte drie jaar als medewerker in de Tweede Kamer voor Halbe Zijlstra (VVD), waar hij zich bezig hield met de Nederlandse energie- en zorgsector en het hoger onderwijs. Ook had hij zijn eigen adviespraktijk in de energiesector, IT en telecom en de cultuur. Benjamin was eerder werkzaam als freelance journalist voor HP/De Tijd.

Marieke is een creatieve professional met een passie voor digitale content. Als Community Manager versterkt zij het Corporate Communications team, waar zij verantwoordelijk is voor het beheren en initiëren van Social Media campagnes en online communities. Voordat zij bij Weber Shandwick begon, heeft Marieke uitgebreide ervaring opgedaan als Media Producer in het Social Business segment, waarbij innovatie, co-creatie en dialoog centraal stonden. Dit deed ze ondermeer voor organisaties als ABN AMRO, KPN, ProRail, Menzis en Oxfam Novib.

Rob voltooide eerder dit jaar IBCoM, een Engelstalige communicatieopleiding aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. In projecten tijdens en naast zijn studie bouwde hij ervaring op in bedrijfscommunicatie en de journalistiek. Gedurende zijn uitwisseling aan de University of Mississippi specialiseerde hij zich in Corporate PR, o.a. door mee te werken aan diverse lokale PR-campagnes.

Met de uitbreiding versterkt Weber Shandwick Nederland de inhoudelijke kennis, capaciteit en het netwerk van haar Public Affairs en Corporate teams. Tegelijkertijd nemen de mogelijkheden voor samenwerking tussen de verschillende practices toe. “Er is een sterk toenemende behoefte aan een cross-practice aanpak, waarbij onze klanten een geïntegreerd advies van PA, PR en Corporate communicatie vragen,” aldus Annick Boyen, Managing Director Weber Shandwick Nederland. “Juist de verschillen in achtergrond tussen onze nieuwe medewerkers dragen bij aan deze nieuwe, brede aanpak.”