Weber Shandwick opnieuw op de Advertising Age Agency A-list 2015

dinsdag 27 januari, 2015

Weber Shandwick is vandaag op de Advertising Age Agency A-list geplaatst;de jaarlijkse ranglijst van de beste reclame- en marketingbedrijven uit de Verenigde Staten. Voor het tweede jaar op rij is Weber Shandwick het enige PR bureau op de lijst. Advertising Age erkent dat “PR bureaus normaal gesproken niet toonaangevend zijn voor digitale en creatieve diensten en niet vaak riskante ideeën hebben. Maar Weber Shandwick… Dat is niet zomaar een PR bureau.”

Advertising Age wees vooral naar Weber Shandwick’s leiderschap in het sturen van de transformatie in de industrie. Mediaco, de award-winnende digitale content publisher, wordt vooral geprezen, alswel de succesvolle investeringen in data en analytics, en het debuut van de firma’s full-service reclame boetiek, Sawmill. De firma wordt ook geprezen voor hun groei in de dubbele cijfers, bovenop een dubbel-cijferige groei vorig jaar, het behouden van 100% van de 30 grootste klanten, nieuwe opdrachten winnen van meer dan de helft van deze grootste klanten, en reclame-, digitaal- én sociaal bureau worden voor de voornaamste klanten in 2014. Lees hier het gehele artikel van Ad Age.

“De Advertising Age A-lijst vertegenwoordigt de meest innovatieve en succesvolle reclamebureaus in de industrie: de bedrijven die de industrie verder laten ontwikkelen”, zegt Matt Quinn, uitvoerend redacteur van Advertising Age. “Dat ging voornamelijk op dit jaar, toen veel belangrijke namen zichzelf transformeerden door hun vaardigheden te verbreden en meer strategische partners van hun klanten te worden.”   

“We zijn buiten de gebaande wegen gegaan door sociaal, digitaal, content, publicatie’s, reclame, pers relaties en publieke zaken te integreren in oplossingen die resultaat opleveren voor onze klanten”, zegt Andy Polansky, directeur Weber Shandwick. “We zijn zo trots op onze uitzonderlijk collaboratieve teams over de hele wereld, die de ‘engaging, always’-visie tot leven brengen in het dagelijkse werk dat we doen en de manier waarop we met elkaar omgaan. Dit is een eerbetoon aan hen en onze geweldige partners.”

De plaatsing op de A-lijst komt als kers op de taart na enkele andere prijzen die Weber Shandwick al in ontvangst mocht nemen, zoals benoemd worden tot Global Agency of the Year door The Holmes Report in 2014, Best Place to Work door Ad Age en PRWeek in 2013 en 2014.

De firma gaat door met het verdiepen van de vaardigheden in publieke relaties en in de marketing industrie, doorspelend op de sterke innovatieve rol van Weber Shandwick in het digitale tijdperk. Dit bevat ook Mediaco, de award-winnende digitale content publisher dat een begrijpelijke en consultatieve benadering biedt aan merken. Ook bevat dit Mediaco Publish, een custom content management systeem (CMS) dat ontwikkelt is door de firma’s content technologie-afdeling dat zich specialiseert in merk-gerelateerde content operaties. GoLive is hier ook een voorbeeld van, het instrument van de firma voor real-time productie- en live-streaming, dat live storytelling, hoge kwaliteit uitzendproducties en ‘social’ bekendheid combineert. Als laatste is Firebell een belangrijk voorbeeld, een applicatie die de klant toelaat een real-time online crisis simulatie mee te maken, in een veilige en offline omgeving.

De Advertising Age Agency A-list eert sinds de jaren zeventig de beste reclame- en marketing bureaus. Ad Age redacteuren maken hun selectie gebaseerd op verschillende elementen, zoals creativiteit, financiële status, innovatie en het vermogen om het bedrijf van de klant te laten groeien. De laatste jaren is de omvang wel vergroot om een breder scala aan bedrijven te eren en de veranderingen in de marketing en media te reflecteren.