Weber Shandwick wint tijdens Cannes Lions

maandag 24 juni, 2013

Weber Shandwick was dit jaar het enige PR bureau dat tijdens het 2013 Cannes Lions International Festival of Creativity een onderscheiding kreeg voor een Grand Prix-Lion winnende campagne. Er was geen ander PR-bureau die meer dan één Gold Lion won.

Het was dit jaar de zestigste verjaardag van het Cannes Lions International Festival of Creativity, een festival dat de standaard zet voor excellerende campagnes in communicatie, PR en reclame.

Weber Shandwick, haar klanten en agency partners wonnen in de volgende categorieën:

Cyber Grand Prix en Gold PR Lion (categorie Consumer Goods) – De 100 dagen durende OREO “Daily Twist” campagne, uitgevoerd in samenwerking met DraftFCB New York. Een real-time digitale advertentie die elke dag de nieuwste gebeurtenissen, populair nieuws, mijlpalen en feesten over de hele wereld liet zien, in typische OREO stijl.

Gold PR Lion (Categorie Crisis & Issue Management) – De “We Believe in D&T” lobby campagne, ontwikkeld door Weber Shandwick namens The Design and Technology Association, richtte zich op het vormen van een coalitie van parlementsleden, opinieleiders, beleidsmakers. De campagne heeft met succes een petitie ingediend bij het Ministerie van Onderwijs om Design and Technology (DT) als officieel vak te behouden in het nationale curriculum.

Bronze PR Lion (Categorie Best Use of Sponsorship) – EDF’s Energy’s “Energy of the Nation” campagne tijdens de Olympische Spelen van 2012 in Londen. EDF organiseerde ’s werelds eerste lichtshow op basis van Social Media en gebruikte daarvoor het London Eye. Dankzij deze campagne werd EDF de nummer één sponsor geassocieerd met de Olympische Spelen in Londen.

Weber Shandwick werd ook genomineerd voor een Cyber Lion en een PR Lion.