Pedigree
Project: Pedigree Dogfishing
Asielhonden actief op dating-appsÂ
Uit onderzoek bleek dat veel asielhonden werden geselecteerd op uiterlijk in plaats van persoonlijkheid, wat leidde tot mismatches. Om het belang van een goede match te benadrukken, gebruikten we AI om menselijke alter-ego’s van asielhonden te creëren en plaatsten deze op dating-apps.
01De context:
Veel hondenbezitters kiezen hun hond op basis van uiterlijk in plaats van karakter, wat leidt tot mismatches en overvolle asielen. Pedigree wil dat elke hond een liefdevol thuis vindt.
02De beweging:
Meer bewustzijn bij het kiezen van een asielhond door te benadrukken hoe belangrijk het is om een match te vinden op basis van het juiste (honden)karakter in plaats van alleen op uiterlijk.
03De actie:
We gebruikten AI om menselijke alter-ego’s van vier asielhonden te creëren en maakten datingprofielen voor hen. Dit leidde tot meer dan 500 matches met dating-app gebruikers.
04De impact:
Een campagne die internationale nieuws- en lifestylemedia en talkshows bereikte. Een totaal bereik van 10,5 miljoen, een toename van 400% in websitebezoeken en een stijging in adoptieverzoeken voor asielhonden.
Discover more brave ideas
Let’s talk
Klaar om samen impact te maken? Buiten de gebaande paden te denken? Neem contact met ons op.
Velden met * zijn verplicht