Nespresso
Project: RE:CYCLE
Fietsen van gerecyclede Nespresso-capsulesÂ
Met RE:CYCLE lanceerde Nespresso stijlvolle fietsen gemaakt van gerecyclede capsules, in samenwerking met Vélosophy. Deze campagne versterkte Nespresso’s duurzaamheidsreputatie en bereikte wereldwijd 458 miljoen mensen.
01De context:
Om het duurzaamheidsverhaal van Nespresso nog krachtiger en geĂ¯ntegreerder te vertellen werden stijlvolle fietsen gemaakt van gerecyclede Nespresso-capsules.
02De beweging:
We werkten samen met VĂ©losophy om fietsen te produceren van gerecyclede Nespresso-capsules, met als doel schoolmeisjes in Afrika te ondersteunen met een fiets voor elke verkochte fiets.
03De actie:
Onze strategie omvatte branding, contentproductie, en een wereldwijde lancering, waaronder een drie dagen durende activatie in Stockholm om de verkoop te starten.
04De impact:
De campagne bereikte 458 miljoen mensen, 900+ verkochte fietsen, en ruim 422 media-artikelen, met 100% positieve respons.
Discover more brave ideas
Let’s talk
Klaar om samen impact te maken? Buiten de gebaande paden te denken? Neem contact met ons op.
Velden met * zijn verplicht