Nespresso

Project: RE:CYCLE

Fietsen van gerecyclede Nespresso-capsules 

Met RE:CYCLE lanceerde Nespresso stijlvolle fietsen gemaakt van gerecyclede capsules, in samenwerking met Vélosophy. Deze campagne versterkte Nespresso’s duurzaamheidsreputatie en bereikte wereldwijd 458 miljoen mensen.

01De context:

Om het duurzaamheidsverhaal van Nespresso nog krachtiger en geĂ¯ntegreerder te vertellen werden stijlvolle fietsen gemaakt van gerecyclede Nespresso-capsules.

02De beweging:

We werkten samen met VĂ©losophy om fietsen te produceren van gerecyclede Nespresso-capsules, met als doel schoolmeisjes in Afrika te ondersteunen met een fiets voor elke verkochte fiets.

03De actie:

Onze strategie omvatte branding, contentproductie, en een wereldwijde lancering, waaronder een drie dagen durende activatie in Stockholm om de verkoop te starten.

04De impact:

De campagne bereikte 458 miljoen mensen, 900+ verkochte fietsen, en ruim 422 media-artikelen, met 100% positieve respons.

Let’s talk

Klaar om samen impact te maken? Buiten de gebaande paden te denken? Neem contact met ons op.

 

Velden met * zijn verplicht