Unilever

Project: Unmute

Met bedrijfsbeleid huiselijk geweld onder de aandacht brengen 

60% van de slachtoffers van huiselijk geweld blijft stil. Tijdens de lockdown steeg het aantal gevallen van huiselijk geweld met 20%. Met Met UNMUTE wilde Unilever meer doen dan ‘het probleem onder de aandacht brengen’, ze wilde een revolutie teweegbrengen in de manier waarop bedrijven denken over een dergelijke werknemerskwestie die ‘te groot is om niet aan te pakken’.

01De context:

60% van de slachtoffers van huiselijk geweld blijft stil. Door de lockdown werd het nog moeilijker om te spreken, en het aantal gevallen steeg met 20%. Unilever wilde meer doen dan alleen het probleem onder de aandacht brengen.

02De beweging:

Unilever wilde meer doen dan ‘het probleem onder de aandacht brengen’, ze wilde een revolutie teweegbrengen in de manier waarop bedrijven denken over een dergelijke werknemerskwestie die ‘te groot is om niet aan te pakken’.

03De actie:

Met de campagne UNMUTE, die stilte gebruikte om aandacht te vragen, gaven we bedrijven wereldwijd toegang tot Unilevers beleid rondom huiselijk geweld

04De impact:

UNMUTE bereikte 12,5 miljoen mensen en betrok 1,5 miljoen mensen, wat leidde tot nieuw denken over huiselijk geweld. Trainingen gerelateerd aan misbruik zijn sindsdien tien keer zo vaak gevolgd.

Let’s talk

Klaar om samen impact te maken? Buiten de gebaande paden te denken? Neem contact met ons op.

 

Velden met * zijn verplicht