Make-A-Wish Nederland

Project: Wish Maps

Make-A-Wish Nederland vroeg ons om het bewustzijn rond World Wish Day te vergroten. We lanceerden Wish Maps, een platform waar mensen wensen van kinderen in hun buurt kunnen zien en steunen, wat leidde tot een stijging van 27% in donaties.

01De context:

Onderzoek toonde aan dat compassion fatigue, een wantrouwen in ngo’s de donaties beïnvloedden, maar mensen voelen zich nog steeds betrokken bij hun buurt.

02De beweging:

We creëerden Wish Maps, een platform in de stijl van Google Maps, waar mensen wensen van kinderen in hun buurt kunnen zien en ondersteunen.

03De actie:

Gebruikers kunnen op een wens klikken, doneren en de voortgang volgen. Wensen kunnen ook gedeeld worden via sociale media om meer betrokkenheid te creëren.

04De impact:

Wish Maps genereerde 27% van alle donaties aan Make-A-Wish Nederland en zorgde voor een bereik van 1,25 miljoen mensen, met 150% meer bezoekers in de eerste maand.

Let’s talk

Klaar om samen impact te maken? Buiten de gebaande paden te denken? Neem contact met ons op.

 

Velden met * zijn verplicht